דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לאירוח 

מאת    [ 14/11/2010 ]

מילים במאמר: 492   [ נצפה 3094 פעמים ]

טיפים לאירוח

 

אתם מארחים הרבה? אוהבים לארח? או רוצים להתחיל להתנסות בכך - הנה לפניכם מספר טיפים שיקלו ינעימו ויהפכו את האירוח שלכם למושלם ביותר. . .

דבר ראשון שדרו לאורחיכם שאתם  נהנים לארחם. חייכו הרבה, השרו אווירה רגועה ונינוחה. מארחים חמוצי-פנים וקודרי-מבט נותנים לאורחיהם את התחושה שהם מהווים מטרד עבורם וגורמים להם רצון עז ללכת הביתה .

דבר שני וחשוב לא פחות הוא שקשה להשרות אווירה רגועה כששרויים בעייפות, בלחץ ובמתח, לכן תכנון מוקדם הוא מילת המפתח לאירוח מוצלח. הוא מאפשר לכם להגיע נינוחים  ולא סחוטים פיזית ורגשית. כל מה שניתן להכין יום קודם- הכינו. (גם אם לא ניתן לערוך את השולחן- ערמו את הצלחות והסכו"ם לפי מספר המוזמנים המדויק וחשבו באילו כלים אתם מעוניינים להשתמש כדי שלא יקרה שתתחילו לחפש בלחץ את הכלי ההוא שקיבלתם לחתונה בעוד האורחים יושבים ומחכים וגוועים ברעב).

דבר נוסף תנו לאורחיכם "להרגיש בבית" אפשרו להם גישה למקרר ולחדרים הפנימיים. הרשו לעצמכם להיעזר בהם בסידור השולחן או בהגשה, רוב האורחים חשים שלא בנוח לשבת רגל על רגל בזמן שהמארחים עמלים וטורחים.

מאידך- אורחים שיעבדו מעבר לגבול הטעם הטוב- מן הסתם לא ישושו לבקר בשנית באותו מקום והם עשויים אף לגרום למארחיהם ייסורי מצפון כשהללו ישחזרו את מהלך האירוח.

 

בזמן האירוח חשוב שתארחו, כלומר- תשהו בצוותא עם האורחים ולא תשטפו כלים במטבח או תורידו את הפח (זה יחכה לאחר כך אל דאגה )

אף אם מתכונייך פשוטים למדי ואת רוצה להראות שאת מסוגלת ליותר- לא מומלץ לנסות לפני אירוח מתכון חדש, גם אם שמעת ש"הוא תמיד מצליח". חוק מרפי קובע שמתכון חדש ולו מוצלח- ייהרס בעת האירוח ויותיר את המארחת נבוכה ואת האורחים רעבים.

ובנימה מעט הומוריסטית...: אם אתם נחושים מאד להרשים- דעו לך שאורחים רעבים מאמינים (כמעט) להכל.  כנו את המאכלים בשמות חדשניים וההערכה אליכם תגבר; לירקות המוקפצים קראו: פנטנלימה, לחביתיות- גרדונזלה לסלט ירקות חי עם אגוזים קראי: בנדנדנדנה וכך, ככל שתעלה היצירתיות- יעלו המניות....

"כל מה שבעל הבית אומר- עשה, חוץ מצא..." נכון שעל האורחים לשמוע בקולכם אך אל נא תנצלו זאת ואל תכריחו אותם לעשות דברים שהם לא רוצים:  אל תכריחו אותם לאכול ("נו, אז מה אם את אלרגית לתותים, הכנתי את זה במיוחד בשבילך מאד מצער אותי שמאמציי לשווא, אל תצערי אותי, בבקשה..."),                                                                        אל תכריחו אותם לדבר בפומבי  ("נו, דניאל, אמא שלך אמרה שזכית בחידון הכיתתי... בוא נשמע מה אתה יודע... מתבייש? נו באמת... ממי? מאיתנו? אין לך מה!   לא רוצה? אצלנו בבית אין כזה דבר לא רוצה!"),                                                                                 אל תכריחו אותם לשחק עם הילדים ("דודה שולה, לנועה אין עם מי לשחק מחבואים, את מוכנה? למה לא? תראי איך היא בוכה...")                                                                       ובעיקר- אל תכריחו אותם להישאר. אורחים שכל העת מסתכלים על השעון ומכחכחים בגרונם בעצבנות אולם מארחיהם לא מרשים להם ללכת- חשים כאסירים המוחזקים על ידי סוהרים קשי-לב. ייתכן מאד שהמארחים בסך- הכול רוצים לגרום לאורחיהם לחוש רצויים, אך לעיתים, לא הרצון הוא העיקר אלא איך שהוא מתפרש...

המאמר באדיבות אתר תמונות יהדות picjew

http://www.picjew.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב